close

惡魔獵人(DMC3 SE)的主題曲
因為歌詞我實在愛到爆
重點是裡面的歌詞太像但丁唱的
真是讓人不得不愛啊
歌詞轉自巴哈姆特以及家族(吧)

Devils Never Cry

Steal a soul for a second chance, or you'll never become a man
光會投機取巧,無法成為大器

I just told you that, make me stronger in a life that creeps no longer
一如我常說的,變強就無所懼 

Fade away, a quest of life
就讓傳奇此字,逐漸消除褪去

Until the end, judge me nice
未到最後關頭,切勿妄下定義 

Bless me with your gift of light

祝福我能與你賦予的光芒同在

Righteous cause on judgment night
在審判之夜正義將得以伸張

Feel the sorrow
感到哀痛

The night has swallowed
夜晚已經被吞噬

Feel the freedom like no tomorrow
我想明天不再有任何的自由

Stepping forth, the cure for a soul's demise
唯有勇往直前,才能醫治心靈 

Reap the tears of the victim's cries
重新拾起淚水,謹記受難過去

You'd do more to keep the suffer from a brother demon that put it under
你得更加努力,以防兄弟迫害 

Kill him before the time that killed'em all
正式開業之前,將他除之後快

Backstab the righteous mark
唾棄那些自以為是的正義

Serving justice that dwells in me.
只要將我的信念付諸實行

Nothing comes as far as the eye can see.
就沒有敵人能擋在我眼前 

(Chorus)
Bless me, with the leaf of a poetry
請保佑我,以聖詩頌唱之篇

On it, I see the freedom reign.
借由聆聽,我望見自由國境 

We are falling, the night is calling,
我們正在墮落,夜晚已然來臨 

tears inside me coming down.
然而淚水已滴落

Midnight's coming,
午夜來襲 

Here's softly sobbing
僅管溫柔憐憫

cloud me without your relief.
遮蔽了明確,也迷失了你的慰藉.

Raised through my father, blessed by the water,
以父之名,聖水之祈

That night, dark sky, the devil's cry.
在此黑暗惡夜下,惡魔慟泣



(rap)
Life of vengeance, a passive test
就算復仇人生,徒顯消極無趣

until the grave I shall rest
也要進了墓塚,方能善罷甘休

Engage the pressure till it crumbles
在強敵分崩瓦解之前,要持續戰鬥下去

The existance of the lifeless black souls
就是我們單調的黑暗靈魂,活著的證據

Onward to the sacred battlefield
儘管往神聖的戰場大步邁進

where justification and limits are revealed
無罪的判決將在那昭然若揭

Tools of steel in rage they conquer
他們用來征戰的暴怒鐵具

weed out the killing of victims stalker
將會被受害之人殺敗除去

The power's proven to end the madness
我的魔力該用來終結瘋狂

upon I take it to end the savage
在那之前我以此了結狂暴

The rays of light, a truth of meaning
陽光的照耀,即便是真諦

to my father my blood is pleading
僅以我鮮血為我先父辯護

A justice rage for all to feel
我傲視那一切的正義,

with innocent cries and hatred squeals
是由無瑕的淚水與憤怒的吶喊所編織交替

The gore of evil seems to satisfy
當邪魔歪道被斬殺,虐待,鎮壓之際,

when slayed, maimed and pacified
我才能得以滿足休息

My chosen torture has me stronger
我選擇的折磨令我更為強勁

I
n life that craves the hunger
在這段追求飢餓的人生當中


A freedom and a quest for life
我不斷找尋心中嚮往的自由

until the end the judgement night
直到審判之夜降臨為止

Watch the footsteps but never follow
留意前人未有的足跡

if you want to live tomorrow
倘若你還想存活下去

You can steal a soul for a second chance
就算竊取靈魂,為求東山再起

But you are never become a man
但你依然無法出人頭地

arrow
arrow
    全站熱搜

    leoma 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()